Kiek laiko veikia motociklų akumuliatoriai?


Mums dažnai kyla klausimas, kiek laiko tarnauja motociklų akumuliatoriai? Vidutinė motociklo akumuliatoriaus eksploatavimo trukmė svyruoja nuo 2 iki 5 metų švino rūgšties modeliams ir nuo 5 iki 10 metų ličio jonų modeliams. Tai tikrai priklauso nuo akumuliatoriaus kokybės, chemijos, konstrukcijos ir kitų savybių. Tačiau svarbu žinoti, kad baterijos veikimo laiką lemia gamintojai arba nepriklausomi tyrimai kontroliuojamoje aplinkoje. Tiesą sakant, tokie veiksniai kaip vairavimo įpročiai, aplinkos sąlygos ir techninė priežiūra gali turėti įtakos faktiniam akumuliatoriaus veikimui ir ilgaamžiškumui.

Niekas geriau už jus nežino, koks nuostabus jausmas važiuoti dviračiu ir jausti tą laisvės pojūtį bei ryšį su keliu, kraštovaizdžiu ir stichijomis. Sugedusi arba išsikrovusi baterija gali akimirką sugadinti per sekundę, o dar blogiau – įstrigti toli nuo namų. Štai kodėl CTEK yra pasiruošę suteikti daugiau informacijos apie motociklų akumuliatorių naudojimo trukmę ir kaip maksimaliai išnaudoti dviračio ir akumuliatoriaus galimybes.

Žinodami savo dviračio akumuliatoriaus tipą, galite apytiksliai įsivaizduoti jo ilgaamžiškumą ir veikimą, taip pat, be kitų dalykų, galite pasirinkti tinkamą įkroviklį ir įkrovimo režimą.

Švino rūgšties akumuliatoriai

Šių tipų baterijas galima suskirstyti į šias kategorijas:

Užtvindytas arba šlapias elementas: tai seniausios ir labiausiai paplitusios baterijos. Jie susideda iš distiliuoto vandens ir sieros rūgšties tirpalo, vadinamo elektrolitu, esančiu švino plokštelėse.

AGM (sugeriantis stiklo kilimėlis): šios baterijos taip pat veikia dėl rūgšties ir švino derinio. Tačiau rūgštis yra įterpta į sugeriantį stiklo kilimėlį, kad būtų išvengta išsiliejimo ir žalos, kurią gali sukelti smūgiai ir vibracija.

Dėl savo cheminės sudėties ir veikimo principo šių baterijų plokštės laikui bėgant linkusios rūdyti, prarasdamos efektyvumą. Be to, greitas arba gilus iškrovimas gali turėti įtakos jų komponentams. Štai kodėl jų įprastas naudojimo laikas yra nuo 3 iki 5 metų, o kai kurie modeliai tarnauja ne ilgiau kaip 2 metus.

Ličio baterijos

Yra keletas ličio baterijų tipų, tačiau dažniausiai naudojamos vadinamos LiFePO4. Dėl savo cheminės sudėties ir veikimo principo jų tarnavimo laikas yra ilgesnis nei švino rūgšties analogų, o tai gali viršyti 5 metus.

Oro sąlygos

Oras turi didelę įtaką atsakant į klausimą „kiek laiko tarnauja motociklų akumuliatoriai“. Optimalus pilnai įkrautų baterijų veikimo diapazonas yra nuo 0°C iki 25°C laipsnių.

Kaip šaltis veikia dviračio akumuliatoriaus veikimo laiką

Žiema, ypač esant žemai temperatūrai, labai paveikia baterijų tarnavimo laiką ir veikimą. Tai taip pat metų laikas, kai kyla daugiausia su akumuliatoriumi susijusių problemų, įskaitant paleidimo problemas ir nepataisomai sugadintus akumuliatorius. Didelis šaltis kelia keletą iššūkių jūsų akumuliatoriui:

Temperatūrai mažėjant, akumuliatoriai turi dirbti sunkiau, kad užvestų jūsų dviračio variklį. Starterio variklis turi suktis daugiau kartų, kol variklis užsives, o tai laikui bėgant sumažins akumuliatoriaus tarnavimo laiką. Kai temperatūra yra 10°C ar žemesnė, alyva tampa tirštesnė, todėl starteris ir akumuliatorius yra labiau apkraunami.

Žiemą, ypač kai keliai yra užšalę, pavojingi ir tamsūs, mažiau vilioja pasivažinėti, todėl dviračiai dažnai lieka saugomi sezonui, o tai turi įtakos akumuliatoriaus veikimo laikui. Akumuliatoriaus viduje esančias chemines medžiagas veikia žema temperatūra, ypač švino rūgšties akumuliatoriuose, todėl padidėja jų vidinė varža ir tampa sunkiau įkrauti.

Visiškai įkrautos baterijos gali atlaikyti žemesnę temperatūrą. Išsikrovus akumuliatoriams, paveikiama jų vidinė sudėtis. Skystis (elektrolitas) išeikvotų užtvindytų baterijų viduje užšąla esant -2°C ir gali būti negrįžtamai pažeista. Visiškai įkrautas elektrolitas gali atlaikyti iki -59°C temperatūrą prieš užšalimą, todėl pailgėja akumuliatoriaus ilgaamžiškumas. AGM akumuliatoriai yra mažiau linkę užšalti, o ličio jonų akumuliatoriai neužšąla, bet net jei jie geriau atlaiko šaltį, visada geriausia juos įkrauti, kad būtų išvengta ankstyvo nusidėvėjimo.

Kaip karštis veikia dviračio akumuliatoriaus veikimo laiką

Aukštesnė nei 32°C temperatūra taip pat gali turėti įtakos baterijų tarnavimo laikui. Net jei mažai tikėtina, kad motociklo akumuliatorius važiuodamas pasiekia tokią aukštą temperatūrą, jis gali pasiekti arba viršyti šią temperatūrą esant ypač karštam orui arba jei dviratis ilgą laiką paliekamas tiesioginėje saulės šviesoje, be kitų priežasčių, dėl ko sutrumpėja jūsų dviračio akumuliatoriaus veikimo laikas. .

Šiluma pagreitina chemines reakcijas baterijų viduje, todėl greičiau nusidėvi ir sumažina jų gebėjimą išlaikyti įkrovą. Šiuo atveju ličio jonų akumuliatoriai yra labiau linkę suirti ir sugadinti dėl aukštos temperatūros nei švino rūgšties akumuliatoriai. Užtvindytuose švino rūgšties akumuliatoriuose esantys elektrolitai gali išgaruoti esant itin aukštai temperatūrai, todėl sumažėja jų našumas ir gebėjimas išlaikyti įkrovą.

Švino rūgšties akumuliatoriuose dėl didelio karščio švino plokštės gali sulfatuotis ir susidaryti kristalai, kurie sumažina jų veikimą ir tarnavimo laiką. Kitas dažnas didelio karščio poveikis šiuose akumuliatoriuose yra švino plokščių korozija, kuri yra negrįžtama ir sumažina akumuliatoriaus tarnavimo laiką.

Kiti išoriniai veiksniai, tokie kaip drėgmė, lietus, sniegas, dulkės, šiukšlės ir kiti elementai, taip pat lemia motociklų akumuliatorių tarnavimo laiką. Pavyzdžiui, drėgmė ir vanduo gali paskatinti baterijų gnybtų ir jungčių koroziją, o tai gali turėti įtakos jų veikimui ir eksploatavimo trukmei. Nešvarumai ir šiukšlės gali patekti į akumuliatoriaus skyrių ir paskatinti polių koroziją, laikui bėgant mažindamos jo veikimą ir galbūt sutrumpindamos jo tarnavimo laiką. Gera praktika įkraunant motociklo akumuliatorių yra valyti stulpelius ir jungtis nuo šiukšlių ir bet kokios sulfatacijos, kad būtų pagerintas laidumas ir sumažinta galimų problemų rizika.

Jojimo įpročiai

Baterijos veikimo trukmei taip pat turi įtakos jūsų važiavimo dažnis ir įpročiai. Pavyzdžiui, sportinio dviračio, naudojamo atsitiktiniams trumpiems nuotykiams, akumuliatoriaus veikimo laikas nėra toks pat, kaip ir kasdien važinėjančio dviračio, kuris įveikia didelius atstumus ir kaskart naudojamas ilgiau nei 15 minučių, maitinimui.

Nenaudojamos baterijos turi skirtingą savaiminio išsikrovimo greitį, priklausomai nuo jų tipo. Tokie veiksniai kaip šalta temperatūra linkę pagreitinti savaiminio išsikrovimo greitį. Pavyzdžiui, švino rūgšties akumuliatorius gali turėti pakankamai įkrovos, kad užvestumėte dviratį maždaug du mėnesius, o LIFEPO4 baterija gali užtrukti nuo keturių iki penkių mėnesių, kol ji visiškai išsikrauna. Nesvarbu, ar galite užvesti dviratį, ar ne, savaiminis išsikrovimas veikia akumuliatorių gebėjimą išlaikyti įkrovą laikui bėgant ir prisideda prie ankstyvo nusidėvėjimo. Be to, jei akumuliatorius ilgą laiką iškraunamas, jis labiau linkęs susidėvėti dėl sulfatacijos arba atitinkamai švino rūgšties ir ličio jonų akumuliatorių vidinių komponentų irimo.

Išnaudokite visas dviračio akumuliatoriaus galimybes Apibendrinant galima pasakyti, kad ne visi motociklų akumuliatoriai tarnauja vienodai ir, nors pagal parametrus galite įvertinti vidutinę akumuliatoriaus naudojimo trukmę.

aukščiau aprašytus parametrus, nieko negalite padaryti, kad galėtumėte kontroliuoti orą ir kitus veiksnius. Tačiau akumuliatoriaus įkrovimas yra geriausia, ką galite padaryti, norėdami pailginti akumuliatoriaus veikimo laiką ir neleisti jo sugadinti dėl šalto oro ar reto naudojimo.

Naudojant CTEK CS ONE įkroviklį ir priežiūros priemonę, įkrauti bet kokią bateriją tapo daug paprasčiau. Jo revoliucinė APTO™ (adaptyviojo įkrovimo) technologija viską apgalvoja už jus – jums net nereikia jaudintis, kuris spaustukas kur dėsis! APTO™ technologija automatiškai atpažįsta jūsų naudojamo akumuliatoriaus tipą ir automatiškai pateikia pritaikytą įkrovimo programą, nurodydama, kiek laiko akumuliatorius bus įkrautas ir paruoštas naudoti. Nereikia paspausti mygtukų ar pasirinkti režimų – tiesiog prijunkite CS ONE prie bet kurios 12 V baterijos ir tiesiog įkraukite. Gnybtai be poliškumo reiškia, kad jums net nereikia jaudintis dėl to, kuris spaustukas kur dėsis, todėl niekada nebeatliksite neteisingo sujungimo. Gnybtai taip pat neturi kibirkščių, todėl nesijaudinkite, jei netyčia juos paliesite.

Norėdami gauti daugiau informacijos apie CTEK CS ONE, apsilankykite https://www.ctek.com/uk/battery-chargers-12v-24v/cs-one-uk



Source link

Draugai: - Marketingo agentūra - Teisinės konsultacijos - Skaidrių skenavimas - Fotofilmų kūrimas - Miesto naujienos - Šeimos gydytojai - Saulius Narbutas - Įvaizdžio kūrimas - Veidoskaita - Nuotekų valymo įrenginiai - Teniso treniruotės - Pranešimai spaudai -